ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Trzebiechów
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

kadencja 2014 - 2018

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół nr XVII/2016 z przebiegu XVII Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie odbytej w dniu 30 września 2016 r.

Informacja ogłoszona dnia 2016-10-14 08:50:03 przez Marcin Koteluk

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół nr XVII/2016
z przebiegu XVII nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie
odbytej w dniu 30 września 2016r.
 
Ad. 1
          Przewodnicząca Rady Gminy Pani Anna Dunajska otworzyła XVII nadzwyczajną Sesje Rady Gminy w Trzebiechowie. Przywitała Radę Gminy, Wójta Izabellę Staszak i pracowników Samorządowych. Pani Przewodnicząca stwierdziła obecność 14 radnych Rady Gminy w Trzebiechowie. Jest to quorum niezbędne do prowadzenia obrad Rady Gminy. Umożliwia to przeprowadzenie ważnych wyborów oraz podejmowania prawomocnych uchwał.
 
Ad. 2
        Pani Przewodnicząca Anna Dunajska przystąpiła do przegłosowania porządku obrad, który został przyjęty głosami 14 radnych i przedstawia się następująco.
  1. Otwarcie XVII Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia opinii w sprawie wyznaczenia aglomeracji Trzebiechów.
  4. Wolne wnioski i zapytania.
  5. Zamknięcie XVII Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
Pani Wójt przeprosiła za zmianę godziny otwarcia obrad z godziny 10.00 na godzinę 9.00.
 
Ad. 3
         Wójt Gminy Izabella Staszak wyjaśniła potrzebę podjęcia uchwały w sprawie wyznaczenia aglomeracji Trzebiechów której kształt określony jest w projekcie uchwały Sejmiku Województwa Lubuskiego. Należy tę uchwałę szybko podjąć po to by pozyskać dofinansowanie na oczyszczalnię i kanalizację w Trzebiechowie.
Pani Wójt poprosiła Pana Macieja Dach o omówienie projektu uchwały. W związku ze zbliżającą się realną możliwością budowy sieci kanalizacyjnej na terenie aglomeracji Trzebiechów, postanowiliśmy zweryfikować obszar i granice aglomeracji Trzebiechów określone rozporządzeniem nr 12/08 Wojewody Lubuskiego z dnia 9 maja 2008r. w sprawie wyznaczenia aglomeracji Trzebiechów. Wskaźnik zagęszczenia mieszkańców na km sieci był mniejszy od wymaganego, który dla nas wynosi minimum 120 osób na kilometr. W związku z tym przystąpiono do opracowania koncepcji zmiany obszaru aglomeracji dla mieszkańców Trzebiechowa. Opracowane dokumenty zostały przesłane do Urzędu Marszałkowskiego z wnioskiem o zmianę obszaru aglomeracji. Po sprawdzeniu okazało się, że dokumenty zawierają pewne nieścisłości, które rzutują na wielkość wskaźnika i po dokonaniu korekty  w dokumentacji zostaje ona zaakceptowana. Należało jednak wyłączyć z aglomeracji następujące części ulic bądź całe ulice:
- ul. Sulechowska od nr 23 – 38
- u.  Chabrowa nr 2
- ul. Polna nr od 3 do 7
- ul.  Lisia nr od 1 do 15
- ul. Ptasia nr od 7 do 9
- ul. Skowronkowa nr od 1 do 16
- ul. Kukułcza nr od 4 do 8
Pani Przewodnicząca udzieliła głosu radnemu Rafałowi Ćwietniewiczowi, który zapytał kto będzie starał o dofinansowanie na modernizację oczyszczalni i kanalizacji. Na dofinansowanie oczyszczalni będzie wnioskować spółka Zakładu Gospodarki Komunalnej, natomiast na budowę kanalizacji Urząd Gminy.
Następnie radny Rafał Ćwiertniewicz zapytał się czy kanalizacja obejmie też ulice wyłączone z projektu. Pan Maciej Dach odpowiedział, że wnioski na te wyłączone odcinki ulic będą składane do Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Nie stwierdziwszy więcej pytań Pani Przewodnicząca przeszła do głosowania. W głosowaniu jawnym brało udział 14 radnych, 14 radnych było „za” przyjęciem uchwały, której nadano Nr XVII/120/2016.
 
Ad. 4
        Pani Wójt poinformowała, że Sesja Rady Gminy odbędzie się 19 października o godzinie 10.00. We wtorek 18 października odbędzie się spotkanie z przewodniczącymi komisji Rady Gminy.
Pan Rafał Ćwiertniewicz zapytał z jakich przyczyn opóźnione jest ogłoszenie przetargu na drogi w Głuchowie.
Pani Wójt odpowiedziała, że w tym roku będzie ogłoszony przetarg na dwie drogi  w Głuchowie i jedna Ostrzycach. Pan Maciej Dach  wyjaśnił, że opóźnienie z ogłoszeniem przetargu związane jest z przygotowaniem specyfikacji, a to z kolei związane jest ze zmianą ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Termin realizacji dróg zostanie bez zmian.
Pan Rafał Ćwiertniewicz powiedział, że chciałby zobaczyć specyfikację. Pan Maciej Dach odpowiedział, że projekt drogi jest do wglądu. Radny Pan Rafał Ćwiertniewicz poprosił pana Macieja Dach o pomoc w realizacji planu adaptacji stodoły na remizę strażacką.
Przewodnicząca Rady Pani Anna Dunajska zapytała Sekretarza Zenona Rychłego o wybory uzupełniające do Rady Gminy. Pan Zenon Rychły odpowiedział, że wybory nie zostały przeprowadzone ponieważ w wyznaczonym terminie do 26 września nie wpłynęło żadne zawiadomienie o utworzeniu komitetu wyborczego w celu zgłoszenia kandydata na radnego. W związku z tym na podstawie kodeksu wyborczego mandat zostaje nie obsadzony do końca kadencji.
Radny Pan Rafał Ćwiertniewicz zapytał kto pełni funkcję nowego Prezesa spółki.
Pani Wójt odpowiedziała, że jeszcze Prezesa nie ma, Pan Jurek Pasek pełni obowiązki Prezesa tymczasowo. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Pan Paweł Mendaluk pełni nadal funkcję Dyrektora do czasu przekształcenia i zarejestrowania spółki w KRS. Po zarejestrowaniu spółki Pan Paweł Mendaluk staje się jej pracownikiem.
Radny Pan Paweł Dąbrowski zabrał głos. 12 września radny brał udział w posiedzeniu komisji dotyczącej stypendium. Przyznana  kwota do podziału na szkołę podstawową i gimnazjum wyniosła 150 złotych. Zostało złożonych 10 wniosków ze Szkoły Podstawowe i 5 wniosków z Gimnazjum. Ponieważ kwoty stypendium jakie dzieci otrzymały były niewielkie Pan Paweł Dąbrowski zapytał czy można zwiększyć  środki finansowe na stypendium w przyszłym roku. Pani Wójt odpowiedział, że w tej chwili takich środków nie ma. Rząd zapowiada subwencje na oświatę i wtedy środki te zostaną zwiększone.
 
Ad. 5
         Pani Przewodnicząca Rady Gminy o godzinie 9.30 zamknęła XVIII nadzwyczajną Sesje Rady Gminy w Trzebiechowie.
 
   Protokołowała                                                                    Przewodnicząca Rady Gminy
Ilona Wiktorowicz                                                                          Anna Dunajska
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Trzebiechów
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Ilona Wiktorowicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-10-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ilona Wiktorowicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-10-14 08:49:57
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-10-14 08:50:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-11-17 10:07:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2079 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony