ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Trzebiechów
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

kadencja 2014 - 2018

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół nr XXI/2017 z przebiegu XXI Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie

Informacja ogłoszona dnia 2017-04-04 13:22:21 przez Marcin Koteluk

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół nr XXI/2017
z przebiegu XXI Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie
odbytej w dniu 22 luty 2017r.
 
 
 
Ad. 1 Otwarcie XXI Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
 
        Przewodnicząca Rady Gminy Pani Anna Dunajska otworzyła XXI Sesję Rady Gminy w Trzebiechowie. Przywitała radnych, Wójta Izabellę Staszak, pracowników samorządowych, sołtysów, kierowników jednostek, szanownych gości, Starostę Zielonogórskiego, Pana Dariusza Wróblewskiego, Wicestarostę, Pana Waldemara Kotlarskiego, Etatowego Członka Zarządu, Pana Stanisława Okopienia oraz Dyrektora Powiatowego Zielonogórskiego Zarządu Dróg w Sulechowie, Panią Agnieszkę Stelmasik.
Pani Przewodnicząca stwierdziła obecność 14 radnych Rady Gminy w Trzebiechowie. Jest to quorum niezbędne do prowadzenia obrad Rady Gminy co umożliwia  przeprowadzenie ważnych wyborów oraz podejmowanie prawomocnych uchwał.
 
Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.
 
         Przewodnicząca Rady Gminy, Pani Anna Dunajska poddała pod głosowanie porządek obrad, który został przyjęty głosami 14 radnych i przedstawia się następująco:
 
 
  1. Otwarcie XXI Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Informacja Starosty Zielonogórskiego na temat planowanych inwestycji na drogach powiatowych na terenie Gminy Trzebiechów.
  4. Informacja Przewodniczącej Rady Gminy o działaniach podjętych w okresie międzysesyjnym.
  5. Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2017.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Trzebiechów na lata 2017-2028.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru opłaty targowej.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki na wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Zielonogórskiego Związku Powiatowo-Gminnego.
12. Podjęcie uchwały w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego.
13.  Podjęcie uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Trzebiechów oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich pobierania i wykorzystywania.
14.  Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzania zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Trzebiechowie.
15. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Trzebiechowie na rok 2017.
16. Podjęcie uchwały w sprawie planu pracy Rady Gminy w Trzebiechowie na rok 2017.
17.  Wnioski i interpelacje radnych.
18.  Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
19.  Wolne wnioski i zapytania.  
20.  Przyjęcie protokołu z XX Sesji Rady Gminy.
21.  Sprawy różne.
22.  Zamknięcie XXI Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
 
Ad. 3 Informacja Starosty Zielonogórskiego na temat planowanych inwestycji na drogach powiatowych na terenie Gminy Trzebiechów.
 
      Pani Przewodnicząca Rady poprosiła o zabranie głosu Starostę Zielonogórskiego, który przedstawił zebranym informacje o planowanych inwestycjach na drogach powiatowych na terenie Gminy Trzebiechów. Pan Wróblewski poinformował, że Trzebiechów jest jedną z dziewięciu Gmin w Powiecie Zielonogórskim. Budżet znacznie się obniżył, ponieważ odeszła z Powiatu Gmina najbogatsza- Zielona Góra. Odejście spowodowało obniżenie budżetu z 90 mln do 72 mln złotych, a zadania do zrealizowania w Powiecie pozostały takie same. Starosta powiedział, ze zadaniem Powiatu nie jest tylko inwestowanie w drogi, ale również bardzo ważna jest infrastruktura społeczna, edukacja oraz zdrowie. Bardzo dobrze prosperujący szpital w Sulechowie nie potrzebuje dużych środków wsparcia z pieniędzy Powiatu, ale mimo to Powiat spłaca ok 3 mln kredytu zaciągniętego na rozbudowę szpitala. Szpital cieszy się dobrą renomą wśród pacjentów, którzy dojeżdżają nawet ze Świebodzina. Inwestycje drogowe nie mogą być wykonywane w stu procentach z budżetu Powiatu, ponieważ nie ma możliwości zaciągnięcia kredytu. Powiat stracił ponad 500 tysięcy na subwencji oświatowej.
Wójt Gminy Trzebiechów wyszła z propozycją dokonania wymiany działki nr 383/1 położonej w miejscowości Podlegórz na drogę położoną na działce nr 384/2 oraz na części działki 383/2. Po wymianie Gmina Trzebiechów wykonałaby remont przekazanego odcinka, pod warunkiem przekazana przez Powiat Zielonogórski dotacji w wysokości 300000,00 zł.
W odpowiedzi Starosta Zielonogórski oznajmił, że Powiat jest zainteresowany propozycją Pani Wójt, jednak w pierwszej kolejności Powiat Zielonogórski musi ustalić stan prawny działek stanowiących drogę powiatową oraz wchodzących w pas drogowy. Do końca sierpnia w miejscowości Ostrzyce rozpocznie się budowa drogi organizowana w ramach PROW w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”. Jeżeli chodzi o drogę powiatową w miejscowości Podlegórz, pierwszym zadaniem jest uporządkowanie rozbieżności, ponieważ są to mapy niemieckie, które mają duże odchyłki geodezyjne. Po braku pytań ze strony Radnych głos zabrała Pani Agnieszka Stelmasik, która poinformowała, że na najbliższe 5 lat nie ma planów budowy drogi w Podlegórzu. Natomiast plan na ten rok to remonty masą na gorąco, obławianie oraz wycinka drzew, zimowe utrzymanie dróg. Radny Rafał Ćwiertniewicz odniósł się do pisma GO.7234.2.2017 i zadał pytanie Pani Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg odnośnie drogi powiatowej przechodzącej przez miejscowość Głuchów. Droga ta, a dokładnie jej prawy pas na odcinku ok 250 m (wjazd do miejscowości od strony Sulechowa) jest w fatalnym stanie, przejazd na tym odcinku zwłaszcza jednośladem jest praktycznie niemożliwy. Radny zadał pytanie Pani Stelmasik, czy Powiat zainterweniuje w tej sprawie i droga przestanie stwarzać niebezpieczeństwo. Pan Ćwiertniewicz zapytał również o stan techniczny mostu na rzece Obrzyca, ponieważ mieszkańcy zgłaszali w tym miejscu uszkodzenia nawierzchni. Radny odniósł się również do niewystarczających napraw nawierzchni tej drogi, która polega tylko na sporadycznym łataniu dziur za pomocą grysu. W odpowiedzi, Pani Agnieszka Stelmasik powiedziała, że w tym roku nie będzie w Głuchowie inwestycji drogowych, a wspomniana przez radnego droga nie zagraża bezpieczeństwu mieszkańców. W tym roku był robiony szczegółowy przegląd mostu na rzece Obrzyca i nic się złego tam nie dzieje, stwierdziła Pani Dyrektor Powiatowego Zielonogórskiego Zarządu Dróg. Do tematu dróg odniósł się Pan Starosta, który powiedział, że drogi powiatowe mają inne parametry niż drogi gminne, a co za tym idzie, wymagają większych nakładów pieniężnych. Radny wsi Radowice, Daniel Wiktorowicz zabrał głos w sprawie skarpy w miejscowości Radowice w kierunku Podlegórz, która stwarza niebezpieczeństwo. W pobliżu znajduje się plac zabaw, przystanek, a mimo to droga nie ma chodnika. Radowice są zagrożone przez spływ wód opadowych od strony Podlegórza, który powoduje duże ubytki w nawierzchni. Pan Wiktorowicz przedstawił obecnym zdjęcia oraz filmik na którym widoczny jest fatalny stan omawianej drogi. Radny przekazał informacje o braku oznakowania drogowego przy wjeździe do Radowic od strony Podlegórza oraz o złym stanie rowów w Radowicach. Głos zabrała Pani Stelmasik mówiąc, że oczyszczaniem rowów i przepustów Powiat zajmie się wiosną. Głos zabrał Pan Paruch, radny wsi Podlegórz, który zadał pytanie Panu Staroście, jak doszło do sytuacji, że droga w Podlegórzu jest drogą powiatową. W odpowiedzi Pan Starosta oznajmił, że decyzje dotyczące podziału dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich zapadły w Warszawie. Radna Marta Plawgo w imieniu mieszkańców  Mieszkowa oraz całej Gminy poprosiła Dyrekcję Powiatowego Zarządu Dróg  o remont drogi prowadzącej na cmentarz w Mieszkowie. Pani Agnieszka Stelmasik odpowiedziała, że będzie miała na uwadze wymienioną drogę. Na zakończenie tematu o planowanych inwestycjach na drogach powiatowych Pan Starosta wyraził chęć współpracy oraz podziękował za zaproszenie. Pani Przewodnicząca podziękowała za przedstawienie informacji i przystąpiła do kolejnego punktu porządku obrad.
 
Ad. 4 Informacja Przewodniczącej Rady Gminy o działaniach podjętych w okresie międzysesyjnym.
   
1. Na poprzedniej sesji w dniu 21.12.2016 r. Prezes OSP w Trzebiechowie pan Marek Hryszkiewicz, odczytał i złożył na ręce Przewodniczącej pismo w sprawie  działalności OSP i problemów, z którymi się borykają. 08.01.2017 spotkałam się ze Strażakami w tej sprawie, sporządziłam notatkę z tego spotkania i przedstawiłam ją Pani Wójt. Moje działania w tej sprawie miałyby przynieść ożywienie i lepszą współpracę, planowanie z wyprzedzeniem oraz konsultacje w sprawach dotyczących OSP.
2. 06.01.2017 Uczestniczyłam w spotkaniu opłatkowym w Swarzynicach.
3. W dniu 12.01.2017 odbyło się posiedzenie Komisji Oświaty, w której brałam udział.        
4. 20.01.2017 otrzymałam odpowiedź na wnioski z posiedzenia Komisji Oświaty, które sporządziła pani Wójt.
5. 21.01.2017 odbyło się zebranie sprawozdawczo-wyborcze OSP Trzebiechów.
6. 21.01.2017 otrzymałam kopię pisma GG.7234.4.2016 z dnia 11.01.2017, kierowanego do Zarządu Powiatu Zielonogórskiego, w sprawie remontu drogi powiatowej nr 1198 F znajdującej się w miejscowości Podlegórz.
7. Od 23.01.2017 do 27.01.2017 odbywały się zebrania wiejskie, w których uczestniczyłam.
8. W poczcie do Przewodniczącej Rady znajduje się kopia  pisma GO.7234.2017 z dnia 31.01.2017 Wójta Gminy  do dyr. Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie napraw dróg i poboczy, które  zgłaszane były przez mieszkańców na zebraniach wiejskich.
9. 27.01.2017 wpłynęło sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego
10. 28.01.2017 w TOK-u w Trzebiechowie odbyło się przedstawienie pt. „Trzy Duchy, którego byłam widzem.
11. 04.02.2017 Uczestniczyłam w imprezie zorganizowanej z okazji dnia dziadka i babci w Głuchowie.
12. 08.02.2017 wpłynęło pismo do Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie brakującego oznakowania – koroblaski i w sprawie odprowadzenia wód opadowych.
13. 06.02.2016 Brałam udział w wycieczce do Kancelarii Prezydenta RP i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
14. 16.02.2016 odbyło się szkolenie radnych i posiedzenie Komisji budżetowej
15. 20.02.2017 odbyło się posiedzenie wszystkich Komisji;
16. Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała zebranych, że 2 razy w miesiącu pełni dyżury, w poniedziałki od godziny 15:00 w pokoju nr 14, w terminach 9.01; 23.01; 13.02; 27.02; 13.03; 27.03
 
Ad. 5 Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie międzysesyjnym.
 
1. W grudniu wzięłam udział w spotkaniu opłatkowym Domu Pomocy Społecznej w Trzebiechowie.
2. 27 grudnia 2016 r. odbyło się spotkanie Gmin Trzebiechów i Bojadła z władzami EWE Międzyrzecz w sprawie dostarczenia gazu do Gminy.
3. 4 stycznia razem z pracownikami Trzebiechowskiego Ośrodka Kultury wzięłam udział w szkoleniu Stowarzyszenia Euroregion „Sprewa-Nysa-Bóbr” w Gubinie w sprawie zasad aplikowania w ramach INTERREG VA Brandenburgia-Polska 2014-2020.
4. Wzięłam udział w spotkaniach noworocznych (Dnia Babci i Dziadka) w Gorzowie Wlkp., Kargowej, w Sulechowie, Swarzynicach, Radowicach, Głuchowie, Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy, przedstawieniu teatralno-filmowym „Opowieść Wigilijna”.
5. Od 1 stycznia zatrudniłam prezesa Zakładu Gospodarki Komunalnej, wyboru dokonałam z 4 chętnych kandydatów.
6. 16 i 20 stycznia odbyły się dwa spotkania z naszymi mieszkańcami wyrażającymi akces związany z budową przydomowych oczyszczalni ścieków, 41 chętnych. W tym jeżeli wniosek przejdzie, wpłata mieszkańca do 5 osób w rodzinie 4000 zł, powyżej 6 osób 6000 zł.
7. Złożyliśmy wniosek do PROW m.in. na przydomowe oczyszczalnie, samochód asenizacyjny, kanalizację na Osiedlu i ul. Sulechowskiej (Spółka ZGK).
8. Złożyliśmy wniosek na kanalizację w RPO Lubuskie 2014-2020.
9. Złożyliśmy wniosek na oczyszczalnie i Stację Uzdatniania Wody w Trzebiechowie.
10. Złożyliśmy wniosek do Lokalnej Grupy Działania Między Odrą a Bobrem na plac rekreacyjny w Swarzynicach, wiatę i grilla w Radowicach i uzupełnienie punktu informacji turystycznej w Trzebiechowie. Scena, wyposażenie Sali gimnastycznej w Trzebiechowie, Głuchowie, budowa ścieżki- II półrocze 2017 r.
11. Wzięłam udział w dwóch zebraniach sprawozdawczych Ochotniczej Straży Pożarnej w Trzebiechowie i Głuchowie.
12. W dniach od 23 stycznia do 27 stycznia 2017 r. odbyły się zebrania wiejskie.
13. Uczestniczyłam w spotkaniu w Gminie Schenkendobern w sprawie cyklicznych spotkań w 2027 roku. W tym roku przypada 20-lecie współpracy, z tej okazji odbędą się 2 sesje (konferencje nt. współpracy) w Niemczech i w Polsce.
14. Złożyliśmy wniosek o dofinansowanie do usuwania azbestu z terenu Gminy (wnioski złożono na 22 tony).
15. Od stycznia pracujemy nad zapobieganiem wystąpieniu „Ptasiej Grypy” w naszej Gminie.
16. Byliśmy z grupą mieszkańców w Kancelarii Prezydenta RP i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
17. Odbyła się pierwsza narada w sprawie organizacji Święta Indyka w Trzebiechowie. 
18. Uczestniczyłam w spotkaniu organizowanym przez Prezydenta Miasta Zielonej Góry w sprawie obrony samorządności.
19. Odbyła się narada Lubuskiej Izby Rolniczej w sprawie m.in. możliwości wydzierżawieni, zakupu gruntów z Agencji Rolnej w miejscowości Radowice po Tiperrary Farm. 
20. W dniach 6, 9, 10, 13, 16, 20 i 23 marca w Sulechowie w godzinach od 13:30 będą wykonywane badania przesiewowe dla rolników i ich rodzin. Rejestracja pod numerem telefonu KRUS  (68) 4763589, (68) 4523106, ponadto w szkołach będą prowadzone badania słuchu u wszystkich dzieci, badania opłacane są przez KRUS.
21. Byłam w Hucie miedzi Głogów z zapytaniem o możliwość zakupu destruktu na drogi oraz w Rejonie Dróg w Nowej Soli GDDKiA.
 
 
Ad. 6 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2017.
 
            Skarbnik Gminy, Pani Ewa Kulik przedłożyła autopoprawkę do projektu zmiany uchwały budżetowej na rok 2017. W związku ze zmianami kwoty inwestycji „Budowa systemu kanalizacji zbiorczej w aglomeracji Trzebiechów” zmianie uległa kwota dochodów, przychodów, rozchodów i wydatków zawartych w uchwale budżetowej na rok 2017. Po przedstawieniu autopoprawki głos zabrał Daniel Wiktorowicz, który poprosił o 15 minut przerwy, celem zapoznania się ze zmianami. Przewodnicząca Rady Gminy ogłosiła przerwę 15- minutową. Radny Rafał Ćwiertniewicz odczytał protokół Komisji Budżetu i Finansów przedstawiając w nim stanowisko Komisji, które było wypracowane przed wniesieniem autopoprawki na temat uchwały budżetowej oraz uchwały WPF.
Przewodnicząca przeszła do głosowania za wprowadzeniem autopoprawki, która została przyjęta 14 głosami „za”. Następnie Pani Anna Dunajska poddała pod głosowanie uchwałę, która została przyjęta jednogłośnie 14 głosami „za” i nadano jej Nr XXI/137/2017.
 
Ad. 7 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Trzebiechów na lata 2017-2028.
 
            Uchwałę przedstawiła Skarbnik Gminy. W załączniku nr 1 dokonano zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2017-2028 w celu dostosowania wartości w niej przyjętych do wartości wynikających ze zmian wprowadzonych do uchwały budżetowej Gminy na rok 217 oraz lata następne. W związku ze złożonym wnioskiem o dofinansowanie inwestycji „Bodowa systemu kanalizacji zbiorczej w aglomeracji Trzebiechów” zaktualizowano wartości dochodów, przychodów, wydatków i rozchodów. W załączniku nr 2 dokonano zmiany kwoty zadania „Budowa systemu kanalizacji zbiorczej w aglomeracji Trzebiechów”. Dostosowano kwotę zadania do kwoty wynikającej z kosztorysu oraz złożonego wniosku o dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Zmianie uległy również limity zobowiązań z tytułu modernizacji oświetlenia na terenie Gminy Trzebiechów. Przewodnicząca przeszła do głosowania za wprowadzeniem autopoprawki, która została przyjęta 14 głosami „za”. Następnie Przewodnicząca poddała pod głosowanie uchwałę, która została przyjęta jednogłośnie 14 głosami „za” i nadano jej Nr XXI/138/2017.
 
Ad. 8 Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru opłaty targowej.
 
Głos zabrała Skarbnik Gminy, która przedstawiła uchwałę, mówią, że zmianie ulega treść w związku ze zmianą inkasenta. W treści uchwały zapisano szczegółowo sposób rozliczania się z zebranych dochodów inkasenta z Gminą Trzebiechów oraz ustalono wysokość inkasa (15%) za wykonywane czynności. Po braku pytań ze strony Radnych, Pani Przewodnicząca przeszła do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami „za” i nadano jej Nr XXI/139/2017.
 
Ad. 9 Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki na wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
 
        Projekt Uchwały przedstawiła Pani Ewa Kulik, która poprosiła o wniesienie autopoprawki. Przewodnicząca Rady Gminy przeszła do głosowania. Za przyjęciem autopoprawki opowiedzieli się wszyscy radni i została ona przyjęta 14 głosami
„za”. Skarbnik Gminy przedstawiła uchwałę mówiąc, że realizując Budżet 2017 roku oraz założenia WPF Gminy Trzebiechów należy podjąć uchwałę w sprawie zaciągnięcia pożyczki, która pozwoli na realizację inwestycji „drogowych” z dofinansowania PROW oraz że spłata nastąpi w chwili otrzymania dofinansowania z Unii Europejskiej a spłata odsetek i innych kosztów pożyczki nastąpi z dochodów własnych Gminy.
Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie uchwałę, która została przyjęta jednogłośnie  14 głosami „za” i został nadany jej Nr XXI/140/2017.
 
Ad. 10 Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
 
          Skarbnik Gminy Trzebiechów, Ewa Kulik przedłożyła autopoprawkę do projektu uchwały jaką Radni otrzymali w materiałach do zapoznania na Sesję Rady Gminy. Przewodnicząca Rady Gminy przeszła do głosowania i autopoprawka została przyjęta jednogłośnie 14 głosami „za”.
Głos w sprawie uchwały zabrała Skarbnik Gminy, która stwierdziła, że Gmina Trzebiechów zamierza zaciągnąć w 2017 roku kredyt w wysokości 1.500000,00 zł, który zostanie przeznaczony na spłatę deficytu budżetu. Deficyt ten spowodowany jest realizacją zadań inwestycyjnych m.in. budową dróg z dofinansowaniem z Unii Europejskiej z programu PROW  na lata 2014-2020. Spłata kredytu nastąpi z dochodów budżetu gminy w terminie od 30.06.2018r. do 31.12.2028 r.
Nie stwierdziwszy więcej pytań Pani Przewodnicząca przeszła do głosowania. Za przyjęciem uchwały opowiedziało się 14 Radnych i uchwała została przyjęta 14 głosami „za” i nadano jej Nr XXI/141/2017.
 
Ad. 11 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Zielonogórskiego Związku Powiatowo-Gminnego.
 
Rada Gminy w Trzebiechowie nie wniosła sprzeciwu do zmian w Statucie Zielonogórskiego Związku Powiatowo – Gminnego. Projekt uchwały został poddany pod głosowanie a następnie przyjęty jednogłośnie 14 głosami „za” i nadano jej Nr XXI/142/2017.
 
Ad. 12 Podjęcie uchwały w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego.
 
            Pan Zenon Rychły, Sekretach Gminy przedstawiła projekt uchwały. W związku ze zmianami w systemie oświaty wprowadzonymi ustawami z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe i ustawą przepisy wprowadzające ustawę- Prawo Oświatowe rady gmin zostały zobowiązane do dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego. Radny Gminy, Rafał Ćwiertniewicz zadał pytanie Pani Alinie Radoch, Dyrektorowi Zespołu Edukacyjnego w Trzebiechowie, czy szkoła jest przygotowana lokalowo do nowego ustroju szkolnego. Pani Dyrektor odpowiedziała, że nie ma żadnych przeszkód i jesteśmy przygotowani.
Pani Przewodnicząca przeszła do głosowania . W głosowaniu jawnym uchwała została podjęta jednogłośnie „14” głosami „za” i nadano jej Nr XXI/143/2017.
 
Ad. 13 Podjęcie uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Trzebiechów oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich pobierania i wykorzystywania.
 
            Projekt uchwały przedstawiła Pani Elwira Bańkowska. Z uwagi na funkcjonowanie na terenie Gminy Trzebiechów zachodzi konieczność ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz zakresu kontroli pobierania i wykorzystania dotacji. Głos zabrał Pan Ćwiertniewicz i zapytał dlaczego w uchwale w paragrafie 6.1 miesięczne rozliczenie z otrzymanej dotacji jest w terminie do 10 dnia każdego następnego miesiąca. Pani Bańkowska odpowiedziała, że w związku ze zmianami ustawy o systemie oświaty uchwała została napisana od nowa i wprowadzono nowe zapisy, które mają znaczenie dla przeprowadzenia kontroli wykorzystania dotacji.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie i został przyjęty jednogłośnie 14 głosami „za” i nadano jej Nr XXI/144/2017.
 
Ad. 14 Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzania zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Trzebiechowie.
 
            W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu dla kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz z tym, że jednostką wyznaczoną do realizacji zadań w w/w ustawy jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Trzebiechowie, uzasadnione jest wprowadzenie zmian w statucie GOPS. Głos zabrał Pan Krzysztof Marcinek, kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Trzebiechowie, który powiedział, że Ustawa „Za życiem” upoważnia Kierownika GOPS do podejmowania decyzji w sprawie przyznawania 4 tysięcy złotych na chore dziecko.
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie, a następnie został przyjęty jednogłośnie 14 głosami „za”. Nadano mu Nr XXI/145/2017.
 
Ad. 15 Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Trzebiechowie na rok 2017.
 
          Głos w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2017 r. zabrał Pan Paweł Dąbrowski, Przewodniczący Komisji, który przedstawił zadania Komisji oraz czas ich realizacji.  
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie i został przyjęty jednogłośnie 14 głosami „za”. Nadano mu Nr XXI/146/2017.
 
Ad. 16 Podjęcie uchwały w sprawie planu pracy Rady Gminy w Trzebiechowie               na rok 2017.
 
         Głos w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Gminy w Trzebiechowie na rok 2017 zabrała Pani Anna Dunajska, Przewodnicząca Rady  Gminy, która przedstawiła zadania i termin ich realizacji.   
Projekt uchwały został poddany pod głosowanie i został przyjęty jednogłośnie 14 głosami „za”. Nadano mu Nr XXI/147/2017.
 
Ad. 17 Wnioski i interpelacje radnych.
 
Wniosków i interpelacji radnych nie było.
Ad. 18 Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych.
 
         W związku z brakiem wniosków i interpelacji radnych, nie było na nie odpowiedzi.
 
Ad. 19 Wolne wnioski i zapytania.            
 
            Brak wolnych wniosków i zapytań.
 
Ad. 20 Przyjęcie protokołu z XX Sesji Rady Gminy.
 
Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie protokół z XX Sesji Rady Gminy, który został jednogłośnie przyjęty 14 głosami „za”.
 
Ad. 21 Sprawy różne.
 
            Radny Ćwiertniewicz zgłosił Pani Wójt inicjatywę mieszkańców odnośnie wyczyszczenia oraz zaadaptowania lasu w Głuchowie przy wjeździe do miejscowości na park wypoczynkowy, zapewnił, że w projekt włączą się zainteresowani mieszkańcy oraz Ochotnicza Straż Pożarna w Głuchowie. Radny poprosił Panią Wójt o spotkanie w tej sprawie na miejscu w Głuchowie, by pokazać i przedstawić zamiary dotyczące tego projektu.
Radny wsi Radowice, Daniel Wiktorowicz poruszył temat drogi prowadzącej do Pana Szczerby oraz zapytał, kto w Gminie jest odpowiedzialny za utrzymanie przystanków i koszy na śmieci.
Radny Rafał Ćwiertniewicz zapytał Pana Maciej Dacha, czy przy nowych drogach, które powstaną w Głuchowie zostaną wykonane również wjazdy na posesję. Pan Dach odpowiedział, że wjazdy będą wykonywane na koszt własny właścicieli.
Pani Anna Dunajska zapytała czy trzeba mieć zezwolenie na budowę wjazdu.
Pan Maciej Dach odpowiedział, że nie ma konieczności posiadania zezwolenia na budowę, jedynie należy zgłosić fakt budowy wjazdu w Starostwie Powiatowym.
Radny Daniel Wiktorowicz zapytał w jakim stopniu Gmina pokryje podłączenie przyłącza do nowych budynków. Prezes ZGK, Pan Urbaniak odpowiedział, że odnośnie sieci Zakład nie ma funduszy na sieć dla nowego domu. Radny zapytał również o tablice informacyjne na terenie Gminy. Pani Wójt odpowiedziała, że będą zakładane.
Pan Zenon Małowski, Sołtys wsi Gębice poprosił o równanie drogi w Gębicach.
Sołtys wsi Mieszkowo, Pani Wioletta Zielińska zapytała, kto będzie płacił za wymianę liczników. Prezes ZGK odpowiedział, że liczniki będą mieli Ci, którzy mają podpisaną umowę a koszt za nie ponosić będzie Zakład Gospodarki Komunalnej.
 
  Ad. 22 Zamknięcie XXI Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
 
Przewodnicząca Rady Gminy w Trzebiechowie o godzinie 14.10 zamknęła XXI Sesję Rady Gminy w Trzebiechowie.
 
 
 
 
     Protokołowała                                                                              Przewodnicząca Rady Gminy
 
 
Magdalena Kramska                                                                         Anna Dunajska

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Trzebiechów
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Kramska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-04-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Kramska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-04-03 14:21:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-04-04 13:22:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-09-18 15:55:28
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2215 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony