ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Trzebiechów
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

kadencja 2014 - 2018

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół nr XXIV/2017 z przebiegu XXIV Sesji Nadzwyczajnej Rady Gminy w Trzebiechowie

Informacja ogłoszona dnia 2017-09-18 16:11:48 przez Marcin Koteluk

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół nr XXIV/2017
z przebiegu XXIV Sesji Nadzwyczajnej Rady Gminy w Trzebiechowie
odbytej w dniu 23 czerwca 2017 r.
 
Ad. 1 Otwarcie XXIV Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
Przewodnicząca Rady Gminy Pani Anna Dunajska o godzinie 10:00 otworzyła XXIV Sesję Rady Gminy w Trzebiechowie. Przywitała radnych, Wójta Izabellę Staszak, pracowników samorządowych.
Pani Przewodnicząca stwierdziła obecność 13 radnych Rady Gminy w Trzebiechowie, jeden radny nieobecny- nieobecność usprawiedliwiona. Jest to quorum niezbędne do prowadzenia obrad Rady Gminy co umożliwia  przeprowadzenie ważnych wyborów oraz podejmowanie prawomocnych uchwał.
 
Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.
            Sekretarz Gminy Zenon Rychły zaproponował zmianę kolejności porządku obrad, tzn. zamianę punktów 3 i 4.
Przewodnicząca Rady Gminy, Pani Anna Dunajska poddała pod głosowanie porządek obrad wraz z zaproponowaną zmianą i został przyjęty głosami 13 radnych i przedstawia się następująco:
  1. Otwarcie XXIV Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Trzebiechów.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2017.
  5. Wolne wnioski i zapytania.    
  6. Zamknięcie XXIV Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
 
Ad.3 Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Trzebiechów.
            Głos w sprawie uchwały zabrał Pan Waldemar Łukomski. Przedstawił on uchwałę mówiąc, że na koniec czerwca skończyła się umowa z odbiorcą odpadów komunalnych i Gmina przystąpiła do przetargu. I przetarg został unieważniony, licząc na lepszą ofertę w drugim przetargu. W efekcie w II przetargu oferta była identyczna. Głos zabrała Pani Małgorzata Waszkowiak, która stwierdziła, że po zwołaniu Komisji i przedyskutowaniu tematu radni są za przyjęciem proponowanych stawek za gospodarowanie odpadami. Głos zabrała Pani Wójt, mówiąc, że unieważniła I przetarg licząc na lepszą ofertę w kolejnym. Radny Daniel Wiktorowicz zapytał zgromadzonych co będzie za dwa lata, jak skończy się teraźniejsza umowa z odbiorcą, skoro nie ma innych firm zainteresowanych współpracą w zakresie odbioru odpadów komunalnych? Pani Wójt odpowiedziała, że każda złotówka jest dla nas ważna, a za dwa lata może się wszystko zmienić, choć odczucie sytuacji jest to samo. Radny Sobczak zapytał dlaczego nie ogłaszamy przetargu 2 miesiące temu? Pani Wójt odpowiedziała, że nie można wyjść z przetargiem w ciągu roku, a rozmowy były prowadzone w terminie. Pani Dunajska zaznaczyła, że z obliczeń wynika, że jedynie 4 tysiące złotych przeznaczone są na obsługę. Przewodnicząca przeszła do głosowania.
W głosowaniu jawnym uchwała została podjęta jednogłośnie 12 głosami „za”, jedna osoba się wstrzymała. Uchwale nadano Nr XXIV/166/2017.
 
Ad. 4 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2017 rok.
            Pani Skarbnik przedłożyła autopoprawkę do projektu uchwały, w związku z rozstrzygnięciem przetargu na odbiór odpadów komunalnych oraz wydatki za odbiór odpadów komunalnych o kwotę 66.000,00 zł.
Przewodnicząca Rady Gminy przeszła do głosowania nad autopoprawką do projektu, która została przyjęta 13 głosami „za”.  Projekt uchwały został poddany pod głosowanie i został przyjęty jednogłośnie 13 głosami „za” i nadano jej Nr XXIV/167/2017.
 
Ad. 5 Wolne wnioski i zapytania.
Pan Łukomski zaznaczył, że popiół będzie odbierany latem i zimą raz w miesiącu.
Radny Paweł Dąbrowski zgłosił problem przeciekającego rowu koło Ośrodka Zdrowia.
Radny Ryszard Urbański zgłosił, że za sklepem „Dino” nie jest czyszczony zbiornik co powoduje wybijanie.
Radni monitowali w sprawie wykoszenia dróg gminnych. Pani Wójt odpowiedziała, że są chwilowe trudności ponieważ pracownicy są na zwolnieniu.
Radna Helena Banachowicz zapytała, kto jest odpowiedzialny za czyszczenie zbiorników oraz czy w Ostrzycach pojawią się znaki ograniczające przejazd ciężkich samochodów. Pani Wójt odpowiedziała, że znaki będą postawione. Jeżeli chodzi o czyszczenie zbiornika, nie stać nas finansowo na wynajęcie łapki, która wyczyściłaby ten zbiornik. Po braku pytań ze strony radnych Przewodnicząca przeszła do ostatniego punktu obrad.
 
Ad. 6 Zamknięcie XXIV Sesji Rady Gminy w Trzebiechowie.
Przewodnicząca Rady Gminy w Trzebiechowie o godzinie 10:40 zamknęła XXIV Sesję Rady Gminy w Trzebiechowie.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Trzebiechów
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Kramska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-09-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Kramska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-09-18 16:11:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-09-18 16:11:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-11-22 11:08:36
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1727 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony